Pages

Friday, March 25, 2011

"Kamen Rider 555" Axcel Mode (2010)

Kamen rider satu obsesi.

Salah satu proses jalan kerja suka2 aku waktu boring time practical last semester. Haha. Kat bawah ni ada sket tutorial mcmne aku ubah drawing aku.



1) Sketching Stages - Mula dengan sketches, actually aku amik base on action figure aku. Cuma this sketches more to SIC (Super Imaginative Chogokin) concept la. nak bagi nmpak ganas sket. Apapepun kne ade sket references la.
2) Rendering Stages - Biasa nya aku akan inking work aku especially action illustration but this time aku try guna marker bagi nampak efek ganas. Lagi satu bila kita mewarna sesuatu elakkan guna warna 100% black. Biasakan guna warna biru sebagai shadow.
3) Touch Up Process - Lepas render dengan secomot mungkin aku scan drawing then aku ubah warna base on original character anatomy. Kne main layer sikit especially on glow lining. Then aku tambah typo glow.

Yeah, hari ni aku dah pun post issue yg sgt2 aku tringin nak post. Tapi fikir balik da lama jugak aku xpost drawing aku. Aku just pick from random work aku and kadang2 xtau nk mula mana satu. Aku rasa patut start dengan work yg very familiar dulu la. Yang sembunyi kemudian2 la. Haha.

No comments:

Post a Comment