Pages

Saturday, August 3, 2013

Project HEAD 05 - Gundam RX 78-2 "Mechanical Burst"

"Okay...kali ni gua real punya. Masa untuk mencabar diri."


As-salam you guys. Project HEAD aka "Project HEroes and computer Artificial Design". Tadi aku ada post pasal project-project 3d model yang tergendala dan malas nak disiapkan. So sekarang yang apa yang aku dapat siapkan time aku bosan kat rumah sewa hari tu.

Aku memang gila pasal gundam sejak 2 tahun lepas. Seriously sebelum ni aku tak pernah amik tau pasal ke-osem-an gundam. Dan aku tak pernah follow anime gundam zaman sekolah dulu. #truestory Semuanya bila Acap officemate aku bagi anime Gundam 00 dgn MS Gundam Unicorn tahun 2011. Lepas tu ditambah dengan keasyikkan aku dalam nak memasang dan mengumpul model kit Gundam.

Gundam RX 78-2 dari siri Gundam 0079 aka One Year War adalah original story bagi segala cerita Gundam dari storyline Universal Century. Kira consider bapak segala gundam la ni. So aku ada amik reference dari boxart RG RX 78-2 untuk model ni.




Apa yang aku explode kan ni bukan nya detail sangat pun. Just suka-suka boleh la kot.  So yang kat bawah ni time work in progress. Yang banyak-banyak tu sebenarnya Render Element layer dalam 3ds max. Open link in new tab utk resolusi yang lebih besar.


Oh ya, aku ada banyak lagi Gundam kit yang dah pasang tapi belum lagi nk review dalam blog. Yang aku review sebelum ni semua zaman-zaman noob aku. Sumpah noob gila. Hahaha.

No comments:

Post a Comment