Pages

Thursday, June 16, 2011

Book you MUST have #5 - The JAM By ELPHONSO LAM

Ok, hari ni  gua nak berbahasa ibunda semula. Hahaha. Sebenarnya, aku pun xsure nak bagi ape nama label untuk buku, novel, komik atau majalah yang aku rasa superb!.. Kenape "Book"? Well, kira senang la. Xyah byk2kan label sbb aku pun bukan byk sangat baca buku since jadi designer ni. Serius aku ada byk collection novel grafik dari Gempakstarz. Kalau nak pick mana yang terbaik tu mmg byk la. So, aku appreciate artist2 yang ada dalam dan luar negara ni.

Okay, hari ni aku nak repost-review pasal komik lama The JAM oleh Elphonso Lam dari HK. Berkisahkan Lam Muk Choi yang berkali2 mencari hala tuju hidup untuk tanggung hidup lepas berpecah dari band terkenal. Tapi dalam masa yang sama tak berputus asa dalam membina kembali zaman band. Dalam komik ni banyak review pasal band2 punk underground sekitar asia ni. Komik ni antara komik yang aku suka baca berkali2 bila waktu free dan salah satu reference bila aku melukis especially bila nak blaja psal anatomi seorang pemain muzik.



Antara 5 Volume koleksi komik ni.
 
Salah satu benda paling menarik ialah grafik bagi setiap volume. Style doh! 
Ni antara salah satu part dalam komik The JAM

Komik ni banyak berjasa waktu zaman jamming lepas sekolah dulu. Time ni band punkrock kira influence paling besar dalam hidup. Time tu "ASB!"(After School Band) aku, Mizul, Syakir, Alan, Mirul selalu jamming hujung minggu kt Dabooka Studio dan biasanya kitorang cover balik lagu band luar mcm Blink 182, Green Day, Sum 41.

1 comment:

  1. bapak kepada anakin skywalkerAugust 15, 2011 at 12:30 PM

    aku igt aku ada pjm buku ni dari ko...ahaha..

    ReplyDelete